FK3 – Tvář
Místo konání
Café čítárna
Čas: 19:00
Kapacita: 40 osob
Vstupné: 50 Kč
FK3 – Tvář
V pátek 14. prosince 2018 od 19:00 budeme v Café Čítárna promítat další film v rámci Filmového klubu Třinec (FK3). Tentokrát budete moci shlédnout polské drama Tvář. Vstupné na film je 50 Kč/osoba. Předprodej vstupenek probíhá v Infocentru Třinec nebo nově online.
Filmový klub Třinec (FK3)
FK3 se vyprofiloval jako artový filmový klub, který chce pro své diváky uvádět jen ty nejlepší aktuální filmy, oscarové novinky, filmy oceněné na festivalech a přehlídkách, kvalitní, umělecky náročnější snímky a filmy význačných režisérů.
Tvář / Twarz
“Odvrácená tvář Polska”
Režie: Małgorzata Szumowska
Polsko, 2018, 91 minut
Ocenění:
Nominace – Berlinale IFF (2018, Zlatý Medvěd za nejlepší film)
Vítězství – Berlinale IFF (2018, Stříbrný medvěd – velká cena poroty)
Hlavní hrdina Tváře – maloměstský podivín a excentrik Jacek – miluje heavy metal, svoji holku, malé auto a svého psa. Pracuje na staveništi, kde má vyrůst nejvyšší socha Ježíše na světě. Když jej nečekaně zmrzačí tragická nehoda, obrátí se k němu oči celé země – Jacek se totiž stane prvním občanem Polska, který podstoupí transplantaci obličeje. Tvář je odpoutaná, nekonvenční bajka o vnitřní síle a kráse, která virtuózně kloubí realismus, fantazijní prvky a černý humor. Szumowska záměrně pracuje s rozvolněnou strukturou, jejíž nevyzpytatelnost ještě umocňuje rafinovanými hrátkami s ostřením. Výsledkem je nekompromisní, ale zároveň mimořádně zábavná studie krize identity, která umně přepíná z komisní frašky do jízlivého společenského komentáře.
Polská režisérka, scenáristka a producentka Małgorzata Szumowska (*1973) ve svých filmech originálně a metodicky pitvá problematiku mezilidských vztahů a směle ohledává témata týkající se národní identity a společenských tabu. Mezi její vrcholné tituly patří především manifest panelákového spiritismu Tělo (Cena za režii, Berlinale 2015). Pokud Szumowska v Těle zkoumala paradoxy současného Polska rozkročeného mezi odumírající tradicí a komplikovanými výzvami přítomnosti, ve své novince už nekompromisně odhaluje mělkou, deformovanou, bigotní a pokryteckou tvář polského venkova. (zdroj: Film Europe)